E-handelslösning i förbättrad version

Agfa Graphics molnbaserade web-to-print lösning StoreFront lanseras i en ny version.

Agfa Graphics släpper en ny version av e-handelslösningen StoreFront. Utökad säkerhet, smidigare orderhantering och HTML5-baserad editor är några förbättrade funktioner.

Web-to-print har blivit en viktig del av kunderbjudandet för många tryckerier. En lättanvänd onlinebutik kan ge konkurrensfördelar och göra så att tryckerier kan utöka sina tjänster och nå fler kunder. Agfa Graphics molnbaserade web-to-print lösning StoreFront kommer nu i en ny version som riktar sig mot tryckerier, skyltmakare och kreativa byråer. En e-handelslösning som ger möjlighet att dygnet runt kunna skapa, anpassa och köpa produkter online.

Det finns två typer av StoreFront-butiker: privata webbutiker för specifika B2B-kunder med inloggning, och så finns det offentliga webbutiker där alla kan beställa varor. Agfas nya version StoreFront 4.5 har bland annat uppdaterats med högre säkerhet för att hålla hackarna borta. I de tidigare versionerna användes HTTPS-protokollet för användarkritiskt innehåll som inloggnings- och utcheckningssidor. Den nya versionen gör att all datatrafik är krypterad av HTTPS i hela butiken. För att enkelt nyttja HTTPS-säkerheten i butikerna begär StoreFront 4.5 automatiskt ett SSL-certifikat av ”Let’s Encrypt” – en helt automatiserad certifikatfunktion som stöds av flera stora teknikföretag. Enligt utvecklaren sparar tryckaren på så vis arbetet med att beställa och installera egna certifikat.

Vidare så slipper tryckaren arbetet med att uppskatta leveranstiden för en order i den uppdaterade versionen. Baserat på den förvalda frakttjänsten och produktionsschemat visar StoreFront 4.5 beräknat leveransdatum, vilket minskar risken för förvirring om vad till exempel 48-timmars frakt innebär. Vidare har online-editorn blivit helt HTML5-baserad och är på så sätt kompatibel med alla nya webbläsare. Kunder som vill anpassa och redigera dokument, visitkort, flygblad, datablad, POS-skärmar, med mera, kan nu göra det enkelt och bekvämt på sin dator eller läsplatta.

Beställningar hämtas från StoreFront-butiken och bearbetas automatiskt och arbetsflödet kommunicerar kontinuerligt med StoreFront vilket sparar tryckeriet värdefull tid och ansträngning. Onlinebeställningar i StoreFront kan bearbetas med vilket arbetsflöde som helst. Utvecklaren menar dock att StoreFront briljerar ytterligare i kombination med andra Agfa Graphics-system som Apogee Prepress för civiltryckerier och Asanti-arbetsflödet för skylt och displaytryckerier.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


De laddar med valprodukter och bobiner

Ett valår innebär affärer för Tre Well som utvecklar produkter till kommunernas vallokaler. Nu hoppas de även stort på att exportföretag ser värdet av deras lättviktsbobiner i papper.

– Specialmått och känsliga produkter med höga värden kännetecknar oss, säger Tre Wells ägare Kathryn Arnborg.

Publicerat av: 

Världspremiär på årets roadshow

Snart drar årets Sign, Print & Pack Roadshow igång med besök i sex städer. Antalis presenterar en världsnyhet, Oki berättar om möjligheterna med sitt växande Graphic Arts segment, Hexis visar nya material för car wrapping och Master Office visar lösningar för att underlätta etikettproduktion.

Publicerat av: 

Mark Andy förvärvar mångårig partner

Mark Andy, totalleverantör för etikett- och förpackningsindustrin, förvärvar Presstek. Presstek är mest känd som en global leverantör av DI-teknik (Direct Imaging), där offsetplåtar exponeras direkt i tryckpressen. Presstek levererar även CTP-lösningar.

Publicerat av: