Optimering i e-handeln

Förpackningstillverkaren Smurfit Kappas evenemang lockade både varumärkesägare och återförsäljare.

Förpackningstillverkaren Smurfit Kappa arrangerade ett veckolångt evenemang om vikten av förpackningar i e-handelssektorn. Bland annat presenterades en rad nya koncept och tjänster för att optimera prestandan inom e-handel.

– Evenemanget tar ett helhetsgrepp om e-handelssektorn. Att undersöka hur förpackningar kan möjliggöra en ökning av onlineförsäljningen är ett ämne som är relevant för en mycket bred målgrupp, säger Smurfit Kappas vice vd för innovation och utveckling Arco Berkenbosch.

Runt 150 varumärkesägare och återförsäljare tog under evenemanget del av utställningar och demonstrationer av hur förpackningar kan påverka ett produkterbjudande. Bland annat diskuterades vilken typ av förpackning som krävs för att förhindra att produkten skadas under leverans och strategier för hur förpackningsdesign kan driva försäljning i olika kanaler.

Arco Berkenbosch.

– Människor vill använda en datadriven strategi för att avmystifiera alla aspekter av förpackningar för e-handeln. De vet att det är bra ur ett affärsmässigt perspektiv att använda de verktyg och den teknik som har tagits fram för att tillgodose alla krav i denna växande sektor, säger Arco Berkenbosch.

Koncepten och tjänsterna som visades ingår i företagets tjänst eSmart, som ska fungera som en guide genom e-handelslandskapet.

Publicerat av: 

Dela artikeln

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


De laddar med valprodukter och bobiner

Ett valår innebär affärer för Tre Well som utvecklar produkter till kommunernas vallokaler. Nu hoppas de även stort på att exportföretag ser värdet av deras lättviktsbobiner i papper.

– Specialmått och känsliga produkter med höga värden kännetecknar oss, säger Tre Wells ägare Kathryn Arnborg.

Publicerat av: 

Världspremiär på årets roadshow

Snart drar årets Sign, Print & Pack Roadshow igång med besök i sex städer. Antalis presenterar en världsnyhet, Oki berättar om möjligheterna med sitt växande Graphic Arts segment, Hexis visar nya material för car wrapping och Master Office visar lösningar för att underlätta etikettproduktion.

Publicerat av: 

Mark Andy förvärvar mångårig partner

Mark Andy, totalleverantör för etikett- och förpackningsindustrin, förvärvar Presstek. Presstek är mest känd som en global leverantör av DI-teknik (Direct Imaging), där offsetplåtar exponeras direkt i tryckpressen. Presstek levererar även CTP-lösningar.

Publicerat av: