Color Label fortsätter resan med Nilpeter

Color Labels ägare och vd Erik Grønning och Nick Hughes, Nilpeters vd för Storbritannien.

Etikettillverkaren Color Label investerar i en Nilpeter FA-2500 flexopress. Det blir nummer tio i raden av företagets maskiner av samma märke.

Color Label, dansk etikettillverkare verksam inom livsmedels- och kemiska industrin, har i sin senaste investering valt att satsa på en favorit i repris. En nyrenoverad Nilpeter FA-2500 flexopress. Företaget har sedan tidigare en likadan maskin vilket innebär att personalen redan har den kompetens och verktyg som krävs. Maskinhallen kommer nu bestå av totalt åtta etikettpressar med tryckbredden 250 millimeter. Att köra med en samma maskinuppsättning i produktionen underlättar, enligt Erik Grønning, vd och ägare av Color Label:

– På så sätt eliminerar vi riskerna för flaskhalsar och blir helt flexibla, eftersom alla jobb kan köras i alla maskiner,

Förutom tillskottet har företaget redan två krympfilmsbaserade Nilpeter FA-4200 etikettpressar. De är speciellt anpassade för att tillverka en rad olika produkter, som klassiska etiketter, filmer, flexibla emballage och kartong. Maskinerna kan trycka film med en tjocklek på 15 mikrometer och på kartong upp till 350 gram.

Den nya maskinen FA-2500 hos Color Label i Aarhus, Danmark.

Publicerat av: 

Dela artikeln

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin


Digitaltryckt wellpapp i fokus på Fespa

Fler än 700 utställare är på plats under årets Fespamässa som pågår 15-18 maj i Berlin. Mässan är det ledande eventet inom utskrifter i storformat och en sektion lägger fokus på digitaltryckt wellpapp såsom förpackningar och displayapplikationer.

Publicerat av: 

Forskargrupp stärker kartongen – nu letar de samarbetspartners

Bakteriell nanocellulosa kan bli styrkehöjare i kartong, textilier och plast. Det visar redan försök som gjorts på Umeå universitet.

– Dagens sätt att framställa bakteriell nanocellulosa är dyrt på grund av att metoden är ineffektiv och att tillväxtmediet är dyrt, säger Björn Alriksson.

Publicerat av: