Grow och Nine går samman

Varumärkesbyrån Grow går samman med designbyrån Nine för att stärka sitt erbjudande inom strategisk innovation och förpackningsdesign.

– I takt med att digitaliseringen accelererar blir även de fysiska förpackningarna viktigare. Skillnaden är att framtidens fysiska förpackningar kommer att vara uppkopplade och erbjuda en rad intelligenta tjänster, som gör det möjligt att skapa nya affärer och bygga betydligt mer unika varumärkesrelationer, säger Johan Almquist, vd och partner på Grow.

Det sammanslagna företaget kommer att heta Grow och sitta i A House på Östermalm i Stockholm. Innovation kommer att bli drivande för Grow i deras långsiktiga varumärkesarbete där hela kundresan ska skapa kundvärde. Företaget kommer att ägas av partners från de två byråerna samt Billerud Korsnäs som tidigare var storägare i Nine.

Text: Mårten Huzell

Publicerat av: 

Dela artikeln

It's only fair to share...Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Digitaltryckt wellpapp i fokus på Fespa

Fler än 700 utställare är på plats under årets Fespamässa som pågår 15-18 maj i Berlin. Mässan är det ledande eventet inom utskrifter i storformat och en sektion lägger fokus på digitaltryckt wellpapp såsom förpackningar och displayapplikationer.

Publicerat av: 

Forskargrupp stärker kartongen – nu letar de samarbetspartners

Bakteriell nanocellulosa kan bli styrkehöjare i kartong, textilier och plast. Det visar redan försök som gjorts på Umeå universitet.

– Dagens sätt att framställa bakteriell nanocellulosa är dyrt på grund av att metoden är ineffektiv och att tillväxtmediet är dyrt, säger Björn Alriksson.

Publicerat av: