Fiffig krympfolierad vodkaflaska

Den sleeve-försedda flaskan till vänster är Absoluts senaste specialutgåva.

Absolut fortsätter på spåret med att locka med konsumenterna med fodral på vodkaflaskorna. I samarbete med CCL Labels har de tagit fram en specialutgåva med en krympfolie i metalliskt blått och silver.

Den första varianten av Absolut Uncover-kampanjen bestod av den ikoniska vodkaflaskan omsluten av ett tygfodral. Nu fortsätter vodkaproducenten med etikettföretaget CCL Labels hjälp. Denna gång har de tagit fram en heltäckande sleeve-försedd variant i gnistrande metalliskt blått och silver som sitter tätt kring flaskan.

Vid en första anblick kan man tro att det är en heltäckande folie som sitter fast och omsluter flaskan. Men snart blir man varse vid öppningen, att det med ett antal perforeringar visar sig att folien inte sitter fast på flaskan, utan mer fungerar som flaskans fodral. Konsumenten får en unik öppningsritual, enligt CCL Labels. Till de tre olika flaskstorlekarna användes en högkrympande PET-film där vardera flaska fick en rad unikt utformade perforeringar.

2 kommentarer till “Fiffig krympfolierad vodkaflaska”
  1. Carina Holmquist skriver:

    NY JULKLAPP?

  2. Lars skriver:

    Hej Lars!
    Absolut Vodka är ett stort etikettkonto. Vem är ansvarig för det?
    Mvh
    Mats

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Ikeas plan – ska satsa på etiketter med tryckt elektronik

Vem kan komma på den bästa lösningen inom områdena digital kommunikation och elektroniska etiketter? Det vill Ikea ta reda på, dels för att göra sina produkter smartare, dels då de har börjat se tryckt elektronik som ett sätt att göra besparingar.

Publicerat av: