Liner gav glans och pris

En förtryckt liner gav glans åt det tyska ölmärket Beck’s förpackningar.

Kundens önskemål var ett realistiskt tryck som drar åt sig konsumenternas blickar. Det löste Smurfit Kappa med en komplex förtryckt liner som nu också prisats.

Den förtryckta linern, som designades av Smurfit Kappa för det tyska ölmärket Beck’s vann förstapris i kategorin ”Sacks and Corrugated Pre-Print Liner” på galaevenemanget Flexotech som hölls i London.

Enligt Smurfit Kappa att det handlar om en mycket komplex liner som kräver en hög trycksvärtekoncentration och för att skapa ytfinishen användes kompositfärger för att bygga upp varumärkets gröna nyans och för att sätta flaskan i fokus.

Chris Shaw, vd för bolaget Smurfit Kappa CRP pre-print. Ett bolag som producerar liners för flexotryck:

— För designers som kräver en finish av fotokvalitet och höga produktionsvolymer är pre-print ett uppskattat alternativ, och vi ser därför att många kunder väljer detta för sina produkter.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Ikeas plan – ska satsa på etiketter med tryckt elektronik

Vem kan komma på den bästa lösningen inom områdena digital kommunikation och elektroniska etiketter? Det vill Ikea ta reda på, dels för att göra sina produkter smartare, dels då de har börjat se tryckt elektronik som ett sätt att göra besparingar.

Publicerat av: