Schur Pack förvärvar kundsegment

Med handslaget renodlar såväl Schur Pack som Eson Pac sina verksamheter.

Eson Pac nischar sig på läkemedelsförpackningar genom att sälja av kundsegmentet konsumentförpackningar till Schur Pack.

Schur Pack förvärvar Eson Pacs kundsegment konsumentförpackningar. Något som ligger i linje med Schur Packs kundportfölj för tillverkning av kartongförpackningar.

Samtidigt blir Eson Pacs strategi framåt att med fullt fokus satsa på sekundära förpackningslösningar till läkemedelsindustrin samt att man skapar en dedikerad organisation för sitt industrisegment inom märkning och etiketter. Båda företagen ser möjligheter med att specialisera sina respektive verksamheter.

– Eson Pac har sedan starten för 50 år sedan haft sin kärnkompetens inom läkemedelsförpackningar och de höga krav på kvalitet, säkerhet och renhet som dessa kunder kräver av en förpackningsleverantör. Det är dessa kunder vi vill fortsätta utvecklas och växa tillsammans med. Samtidigt önskar vi hitta en professionell utveckling för våra kunder inom konsumentsegmentet vilket vi nu har gjort i och med avtalet med Schur Pack. säger Fredrik Ståhl, vd för Eson Pac Group.

– Detta är en naturlig fortsättning av vårt förvärv av Ekmans i Jönköping och vår hängivenhet för den Skandinaviska kartongmarknaden för konsumentprodukter. Dessa volymer ger oss goda möjligheter att vidareutveckla framförallt vår fabrik i Jönköping. Vi ser fram emot att fortsätta samarbetet med dessa kunder och bevisa att vi kan leverera samma höga kvalitet och service som Eson Pac har gjort, säger Andreas Davidsson Managing Director på Schur Pack Sweden AB.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Ikeas plan – ska satsa på etiketter med tryckt elektronik

Vem kan komma på den bästa lösningen inom områdena digital kommunikation och elektroniska etiketter? Det vill Ikea ta reda på, dels för att göra sina produkter smartare, dels då de har börjat se tryckt elektronik som ett sätt att göra besparingar.

Publicerat av: